EasyVote 3.17 - 3.19


EasyVote 3.17 - 3.18 - 3.19

Säkrare och tillförlitligare leveranser av e-post

Ingen blir glad av e-postmeddelanden som inte kommer fram eller hamnar i mottagarens skräpkorg. EasyVote gör allt för att era utskick ska ha så hög leveranssäkerhet som möjligt. Med vår senaste uppdatering förbättrar vi leveranssäkerheten ytterligare med signerade e-postmeddelanden så kallad DomainKeys Identified Mail (DKIM).

Gästregistrering för röst- och nomineringsberättigade

Det är inte alltid man i förväg vet vilka som är röst- och nomineringsberättigade i ett val. I dessa fall kan man vilja samla in intresse och anmälningar från helt externa användare. Med den nya gästregisteringen kan ni publicera valspecifika registreringsformulär. De gäster som registrerar sig kan automatiskt bli röst- och/eller nomineringsberättigade. Självklart kan ni verifiera och godkänna gästerna innan valet startar.

Gästregistrering är en tilläggsmodul och aktiveras på begäran. Vänligen kontakta support@easyvote.se för att aktivera funktionen.

Uppdatering autentiseringsplattform

Säker autentisering är en hjärtefråga för EasyVote. Alla ska kunna logga in oavsett enhet utan att riskera säkerheten. I denna release har vi uppdaterat vår autentiseringsplattform till senaste version för att ni ska få en så säkert och stabil upplevelse som möjligt.

För er som använder BankID som inloggningstjänst har vi nu höjt säkerheten med Säker start ihop med animerade QR-koder och automatisk start. “Säker start verifierar att det är samma person som använder e-tjänsten och identifierar sig med BankID. På så sätt försvåras telefonbedrägerierna”. Läs mer om Säkert start här (https://www.bankid.com/foretag/stark-koppling).

Utöver ökad säkerhet och stabilitet har vi även förenklat och snyggat till inloggningsflödena för att göra inloggningen så smidig och enkel som möjligt för de röstande.

Automatiserad gallring av val och personuppgifter

Görs det mycket val med många röstande och kandidater kan det över tid blir svårt att överblicka alla val, användare och dess personuppgifter. I denna release har vi tagit fram en automatiserad gallring som i bakgrunden letar efter inaktuella val och städar bort uppgifter som inte längre används. Gallringen kan ställas in på olika sätt beroende på hur er organisation ser på vad som är inaktuellt.

Den automatiska gallringen ingår i er grundlicens och aktiveras på begäran. Vänligen kontakta support@easyvote.se för att aktivera funktionen.

Övrigt

Utöver ovanstående funktioner har vi även jobbat med att förenkla allmänna flöden för administratörerna och de röstande. Förbättringar och uppdateringar är något som vi arbetar löpande med för att säkerställa att EasyVote fortsatt är en så säker och stabil plattform som möjligt.