InSurvey 6.25

Formulär

Nya inmatningstyper för öppna svar

Behöver du samla in till exempel telefonnummer, e-postadresser eller personnummer? Numer finns dessa som färdiga typer för våra öppna svar. Genom att vi har infört dessa som egna typer kan ni nu ställa högre krav på att värden som skrivs in av respondenten är i rätt format. Detta gör insamlad data enklare för dig att arbeta vidare med.

Vi har även byggt stödfunktioner som en landskodslista för telefonnummer och valideringsregler för personnummer i de länder som är vanligast för våra användare av InSurvey.

Rangordning

Önskar du låta dina respondenter besvara en fråga med en ordnad lista i stället för lösa alternativ? Nu finns en rangordningsfråga i verktyget. Med denna kan respondenten själv bestämma ordningen på dina förutbestämda alternativ.

Respondentens ordnade lista presenteras tydligt i våra respondentexporter och för rapporterna har vi byggt in en beräkningsmotor baserat på Borda count (n-1). Läs gärna mer om denna beräkningsalgoritm här: https://en.wikipedia.org/wiki/Borda_count.

NPS

De senaste åren har NPS visat sig vara en utmärkt metod för att mäta kunders och medarbetare lojalitet. Nu har vi byggt i en färdig mall för att skapa och analysera NPS-frågor smidigt.

Givetvis fungerar även dina NPS-frågor bra ihop med övrig funktion i våra rapporter. Som exempel så kan du filtrera denna typ av fråga både på grupperna (Kritiker, Passiva och Ambassadörer) och enskilda värden på skalan (0-10).

 

Utskick och datainsamling

Schemalagda utskick

Nu kan du enkelt lägga upp alla dina kommande utskick på förhand. De schemalagda utskicken fungerar utmärkt ihop med vår respondentfiltrering, vilket gör att det går att skapa omfattande utskickskedjor likväl som enkla inbjudningar och påminnelser. Efter varje utskick informeras du genom en notis (i verktyget och per e-post) med information om hur utskicket har gått.

Återkommande utskick

Likväl som det nu går att schemalägga utskick går det även sätta upp rutiner för återkommande utskick. Har ni till exempel byggt en integration mot InSurvey som återkommande lägger till nya respondenter? Genom att skapa ett återkommande utskick behöver inte integrationsjobbet initiera själva utskicket utan detta kan ni enkelt konfigurera i verktyget. På samma sätt som för schemalagda utskick, fungerar återkommande utskick väl med vår respondentfiltrering. Vilket även gör det möjligt att till exempel automatiskt skicka ut påminnelser till era respondenter en gång i månaden.

Rapport och analys

Utdelning av rapporter

Nu kan du enkelt dela ut dina rapporter och segment till externa användare utanför InSurvey. Du väljer själv vilket rapportinnehåll och vilka kolumner som ska ingå i utdelningen. Rapporterna som delas ut läser data i realtid och tar även hänsyn till dina uppställda filter och perioder. Lika lätt som det är att dela ut en rapport, lika lätt är det även att ta bort en utdelning.